billinga

Jobbandet är slut och Ida skall ut och resa så jag kunde inte längre leva på henne så det blev till att ta bussen "hem" till storstan Billingsfors igen. Karlstad är redan saknat men som tur är har jag en Amanda att slå lite på och en Matta att torka fötterna på här i Bförs. Helle har ju även hittat hit nu med och det är bra.

Dagarna i Karlstad har varit rätt softa, jobbet jag och Ida skaffat oss gick ut på att åka runt kors och tvärs i hela Värmland och försöka köpa cigg och öl utan att visa leg på ICA, vi har mäst åkt jätte mycket bil (117 mil för att vara exakt) druckit kaffe och lyssnat på bra musik, jag gillar.

Vi har stött på en hel del konstiga saker under våra 117 mil. Som i fredas när vi åkte längs 63:an får vi syn på en vit mini buss som står parkerad längs vägen inget konstigt med det, men när är vi kommer närmare står det 8 halvnakna till hel nakna brudar och dansar/ålar sig brdevid och på den vita mini bussen. Konstigt brukar de stå där och göra så?

Självklart har det hunnits med en hel del ferre med. Jag och Ida har lyckats glida in på både Koriander och Nöjes, vi gillar. Men det var ju trots allt julafton.

Gårdagen spenderades med mattan och Amanda, vad annars. De lagade mat till mig för att jag är bäst. Klockan gick och Mattan vart trött så jag och Amanda hamnade hos Anton och kollade på film och tillslut somnade jag i soffan där jag vaknade i morse, då vart det lite golf spelande och sen tog jag och Amanda bussen hem till mig, käka lite föda och sedan åkte vi ut och titta på mammas nya sommarstuga som hon impuls handlat. Nu ligger jag i soffan tittar på gamla idol avsnitt och är äcklig.


hade // jo

Kommentarer
Postat av: Helene

haha jag gillar vakten som gillar julafton! Synd att inte jag & Scott dög som julklappar ;)

2008-09-02 @ 11:00:01
URL: http://helene10.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0