Bakom mina solglasögon kan ja va mig själv.


Vad är det med Svenska folket och solglasögon? Så fort någon nämner ordet vår och värmen är på väg så åker de på. Inget illa med solglasögon jag som alla andra svenskar älskar dem, det är den bästa accessoarer man kan hitta, så stort och så fult som möjligt ska det vara. Solglasögon fyller även den funkton som många av de blyga neutrala se mig inte hör mig inte svenskarna behöver, något att gömma sig bakom.

Men är det inte lite mycket att ha på sig dem även en grå och mulen dag som denna? Det är ju för fan nästan mörkt ute, regnet öser ner och du behöver absolut inte några solglasögon. Ändå har jag sett fem personer med solisarna på i dag. Och jag slår vad om att de finns fler där ute!
Förstå inte ni, ni "solglasögon när det ösregnar svenskar" att det ser hel knasigt ut? Eller har ni en egen sol som lyser bara för er? Nej, skulle inte tro det va. Så ta av er solglasögonen och bete er som folk!

.


Kommentarer
Postat av: Hanna

tokiga människor alltså!
Men elvis är kvar förstås, jag sa ju hans GAMLA terrarium dummer :P

2008-05-03 @ 17:33:13
URL: http://Cvall.blogg.se
Postat av: sophia

det är för att vi gillar att gömma oss bakom verkligehetn...

2008-05-03 @ 21:27:45
URL: http://boppan.blogg.se
Postat av: Helena

Håller fullt med dig, ibland vill man bara springa fram till dessa människor slita av solglasögonen, och stampa på dem! sedan lämna en lapp där det står -Det är ingen sol ute!

2008-05-04 @ 14:31:30
URL: http://edvardssonhelena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0