home sweet home


Lämnat Billingsfors och är tillbaks i staden K, allt är som vanligt igen.


Första dagen i skolan på en hel vecka i dag trött var ja och ont hade ja men ändå skönt att vara tillbaks i vardagen igen. Kort skoldag slutade runt 12 men inte fick jag vila för det hem och göra klart ett religionsarbete, vilket jag faktiskt fick klart! Bra jobbat mig själv! Nu är det bara ett arbete plus ett prov att få klart i religionen, tänkte ta tag i det i morgon i alla fall arbetet provet får vänta lite.

 

Eftermiddagen flöt förbi rätt fort. Fixade lite med Isabelles hår tog en sväng in till bergan för att hämta ut lite mediciner till halsen. Hem igen tittade på tv en sväng, pluggade lite till och hade precis börjat få planer på att gå och lägga mig men då började det hända grejer på Svea.

 

Jag hade precis lämnat nvarnas plugghörna vid köksbordet (Idas matte E gjorde mig snurrig) och lagt mig bekvämt i sängen när Stina bestämmer sig för att det är dags att åka in till akuten hon hade nämligen tröttnat på sitt öra som gör ont, ögonen som rinner och näsan som inte går att andas genom. Tapper som jag är följer jag med Eme som är vår chaffis i alla lägen och håller henne sällskap. Väl inne på akuten hade Stina turen att komma in till doktorn på en gång, hon fick snabbt konstaterat att det var öroninflammation hon hade, blev tilldelad lite medicin och så var vi på väg hem igen. Snabbt och enkelt. Vi slapp alltså sitta halva natten på akuten som vi trott, bra grej.

 

Väl hemma igen är inte Stina och jag, de två sjuklingarna alls trötta längre så vi tittade på en film halvsomna i soffan och nu tänkte vi gå och somna i sängen.

 

pussgodnatt

 

 

image18

 



Stiina glad igen

 


Kommentarer
Postat av: sophia

så ni gör nattliga turer då vi andra sover alltså. ser man på ser man på ;)

2008-05-21 @ 22:58:20
URL: http://boppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0